webministeriet webbureau aarhus logo med spinner 800px
a

Få konkurrencemæssige fordele ved at versionere virksomhedens WordPress website til flere sprog.

 

Ved at tage højde for sprogbarrierer på dit website, og tilbyde indhold på dine kunders modersmål viser du dine kunder, at du respekterer og værdsætter dem.

Det giver følelsen af tryghed, der skaber en bedre kundeoplevelse og danner grundlag for tillid og loyale relationer. Og det kan føre til øget engagement i forhold til virksomheden, og højere konverteringsrater.

I det følgende gennemgår vi de vigtigste grunde til, at du skal udvide til et flersproget website, og hvordan du kan få professionel hjælp fra Webministeriet Webbureau med hele processen. Fra planlægningsfasen til det færdige resultat.

[dsm_text_divider header=”7 gode grunde” _builder_version=”4.23.1″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ global_colors_info=”{}” sticky_enabled=”0″ custom_margin=”60px||||false|false” custom_margin_last_edited=”on|phone” custom_margin_phone=”40px||||false|false” custom_margin_tablet=”60px||||false|false” _i=”1″ _address=”0.0.0.1″ /]

1. Nå ud til et endnu større publikum

Uanset din branche, er der altid en mulighed for, at dit publikum strækker sig ud over Danmarks grænser. Eller at kontaktfladen er større en du umiddelbart lige regner med, i forhold til nøglemedarbejdere i internationale virksomheder placeret i Danmark.

Ved at versionere dit WordPress-websted på flere sprog, kan du nå ud til brugere der ikke nødvendigvis har dansk som hovedsprog, i både Danmark og andre lande og geografiske områder.

WordPress tilbyder adskillige sprogversionerings-plugins som fx WPML og Polylang, der gør det nemt at administrere og vedligeholde flersprogede websites.

2. Skab tillid og giv en bedre kundeoplevelse

Ved at du at oversætte websitets indhold tager du højde for sprogbarrierer der viser, at du værdsætter dine kunders sprog og forståelse for, at dansk ikke nødvendigvis er hovedsprog for alle besøgende på dit website. Det skaber en positiv brugeroplevelse og hjælper med at opbygge tillid.

WordPress-plugins som fx WPML understøtter mere end 40 sprog og giver en robust løsning for, at skabe et flersproget websted.

3. Få en konkurrencefordel

I en globaliseret verden kan tilføjelse af flere sprogversioner af dit WordPress website, give dig en klar konkurrencemæssig fordel, i forhold til dine konkurrenter. Du sender et signal om, at din virksomhed er international og åben for kunder fra forskellige lande og kulturer.

4. Søgemaskineoptimering (SEO) på flere sprog

Et flersproget WordPress website kan forbedre din søgemaskineoptimering (SEO). Google og andre søgemaskiner indexerer sider baseret på sprog. Ved at have indhold på flere sprog, forøger du din chancer for højere placeringer i søgemaskinerne, for søgninger på disse sprog.

WordPress SEO-plugins som fx Yoast eller SEOPress PRO, er fuldt ud kompatible med WPML og andre oversættelses plugins og sikrer, at dit website kan optimeres på de valgte sprog.

5. Opnå international vækst

Hvis din virksomheds vækstplaner inkluderer ekspansion til internationale markeder, vil et flersproget WordPress website være uundværligt. Det gør det muligt for dig at skabe lokale versioner af dit website, der er skræddersyet til hvert markeds specifikke behov og præferencer.

Indholdet på de enkelte sider kan tilrettes indholdsmæssigt, så de passer til de regionale forskelle der måtte være. Det betyder blandt andet at indhold på de enkelte indholdssider ikke behøver at være 100% identisk på tværs af sprogene, de kan sagtens varieres og der kan udelades indhold der ikke er relevant på tværs af sprog.

6. Øget engagement

Når besøgende kan læse dit website på deres modersmål, er de mere tilbøjelige til at engagere sig med det indholdet. De vil sandsynligvis bruge mere tid på dit website, hvilket kan føre til højere konverteringsrater i form af køb frem websitet eller henvendelser omkring dine produkter eller ydelser. 

Det er desuden et stærkt signal til søgemaskinerne, at dine kunder engagerer sig i at anvende websitet – det måles bl.a. at på hvor lang tid den besøgende er på websitet og hvor mange sider de besøger mv. Med øget engagement viser du søgemaskinerne, at dit website leverer relevant indhold til dine besøgende.

7. Styrket brandimage

Et flersproget WordPress website kan også hjælpe med at forbedre dit brandimage så virksomheden fremstår som en global spiller, der er imødekommende og respektfuld over for forskellige sprog og kulturer.

Kvaliteten af oversættelser er naturligvis afgørende. Dårlig eller forkert oversættelse kan føre til misforståelser og potentielt skade dit brand. Overvej at bruge professionelle oversættelsestjenester eller sprogrevisionstjenester for at sikre, at dit indhold er korrekt oversat og kulturelt passende.

Du kan overveje at benytte dig af et samarbejde med lokale samarbejdspartnere eller freelancere, der kan stå for en grundig korrekturlæsning af oversættelserne. Det er med til at sikre at du holder en høj kvalitet, og i sidste ende en god læseoplevelse for modtageren.

 

Stå stærkere digitalt

At tilbyde dit WordPress website på flere sprog er en vigtig og ofte undervurderet strategi, der kan hjælpe med at udvide dit publikum, forbedre kundeoplevelsen, skabe en konkurrencefordel, optimere SEO, støtte international vækst, øge brugerengagement og forbedre dit brandimage.

Oversættelse af dit WordPress websites

Du behøver ikke navigere i denne proces alene. Webministeriet Webbureau har leveret flere flersprogede websites. Vi har den nødvendige erfaring og viden fra flere oversættelsesprojekter, og kan også hjælpe dig med, at oversætte dit WordPress website til flere sprog.

Internationalt netværk af oversættere

Det gør vi gennem et internationalt netværk af professionelle oversættere, som sørger for oversættelse af indhold på websitet til de sprog du ønsker.

Så uanset du ønsker at nå ud til internationale kunder i Danmark, Europa, Asien, Amerika eller noget andet sted i verden, kan vi hjælpe dig med, at nedbryde sprogbarrierer og engagere dine kunder på en måde, der resonerer med dem på deres lokale sprog.

Med AI kan du få oversat sitet, som det dog anbefales at blive korrekturlæst og rettet af et menneske. Dette for at sikre at fakte er 100% korrekte og stil og tone passer til netop din virksomhed mv.

Kontakt os i dag

Du kan eventuelt vælge at starte ud med et hovedsprog fx engelsk, tysk eller spansk eller, hvis sigter du efter det nordiske marked er svensk og norsk oplagte at starte med. Ved at starte ud på den måde, har din virksomheds website et godt internationalt afsæt.

Kontakt Webministeriet Webbureau i dag for at finde ud af, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med, at nå ud til et globalt publikum, ved at løfte din virksomheds WordPress website til næste niveau på flere sprog.

henrik thue nielsen kreativ direktør & webdesigner webministeriet webbureau aarhus

Din faste kontaktperson

Jeg hjælper virksomheder, foreninger og organisationer med at få succes online. Som WordPress specialist og erfaren webdesigner opbygger, optimerer, sikkerhedsopdaterer og vedligeholder jeg WordPress websites, så de skiller sig ud og præsterer hver dag.

Professionelle services

Webministeriet tilbyder professionelle services indenfor Online Markedsføring, Sociale Medier, Tekstforfatning, Video- og Billedproduktion, Ledelses & HR-værktøjer, Virksomhedsudvikling mm.

Hør mere om dine muligheder, kontakt mig i dag.

De bedste hilsner

Henrik Thue Nielsen
Kreativ Direktør & Webdesigner

Andre læste også

dit digitale venterum derfor skal dit website give det rette førstehåndsindtryk

Dit digitale venterum: Derfor skal dit website give det rette førstehåndsindtryk

Forestil dig, at du træder ind i et rum, du aldrig har været i før. Måske leder du efter hjælp, inspiration – eller blot svar på...
webdesigner vs. webudvikler – hvem har du egentlig brug for. få svaret her

Webdesigner vs webudvikler – hvem har du egentlig brug for? Få svaret her.

WordPress er designvenligt og derfor har du i 9 ud af 10 tilfælde brug for en: Webdesigner Hvis du skal have lavet et...
få et gratis designoplæg på dit nye wordpress website via webministeret

Få et GRATIS designoplæg på dit nye WordPress-website

Drømmer du om et nyt og moderne WordPress-website til din virksomhed eller forening, men er i tvivl om, hvordan det skal se ud?...
hvorfor et hurtigt wordpress website er vigtigt webministeriet guider til hastighedsoptimering

Hvorfor et hurtigt WordPress-website er vigtigt

Hastigheden på dit WordPress-website er ikke bare en teknisk detalje – det er en vigtig faktor for din online succes. Et hurtigt...
webministeriet webbureau aarhus spar tid med en wordpress serviceaftale

Spar tid med en Serviceaftale til WordPress

De tre vigtigste fordele ved at tegne en Serviceaftale til WordPress hos Webministeriet. Disse fordele gør det lettere og mere...
e mail markedsføring en effektiv måde at engagere sig med sin målgruppe webmnisteriet webbureau aarhus

E-mail markedsføring: En effektiv måde at engagere sig med sin målgruppe

Kommunikér direkte med virksomhedens målgruppe E-mail markedsføring er en af de mest effektive digitale marketingstrategier til...
sociale medier de vigtigste platforme webministeriet webbureau aarhus

Sociale Medier: De vigtigste platforme

Sociale medier spiller en central rolle i moderne kommunikation og marketing De giver virksomheder og enkeltpersoner mulighed...
brug call to action (cta) til at opfordre til en handling webministeriet webbureau aarhus

Call-To-Action: Opfordring til handling

En Call-To-Action (CTA) er et essentielt element i enhver effektiv marketingstrategi En CTA er et opfordrende element, der leder...
formålet med søgemaskineoptimering (seo) webministeriet webbureau aarhus

Formålet med Søgemaskineoptimering (SEO)

Formålet med SEO er at forbedre en hjemmesides placering i søgeresultaterne Søgemaskineoptimering (SEO) er en afgørende praksis...
facebook annoncering sådan kommer du i gang webministeriet webbureau aarhus

Facebook annoncering: Sådan kommer du i gang

Få mest muligt ud af dine annoncekroner Facebook annoncering er en effektiv måde for virksomheder at nå ud til deres målgruppe...